- Virtualització a la URV
- Disseny d'assignatura
- Avaluació
- e-Activitats
- e-Recursos
- Seguiment i comunicació
Agenda
L'avaluació ha d'estar integrada en el procés d'aprenentatge, sent un recurs indispensable per al mateix i no un mer instrument qualificatiu al final del procés
Parlem, per tant, d'una avaluació formativa, en la qual l'observació i el feedback qualitatiu i continu per part del professorat sigui clau per a l'aprenentatge de l'estudiant, ajudant-lo així a regular el seu aprenentatge, reflexionant sobre el seu progrés, identificant aspectes a millorar i donant-li l'oportunitat de fer-ho. Així mateix, aquesta observació ajudarà el professorat a valorar la seva pròpia pràctica docent, ajudant-lo a millorar les activitats i recursos proposats curs rere curs.
L’avaluació formativa ha de contemplar també un enfocament quantitatiu. La quantificació és important i més en un context universitari, però ha d'anar unida a una interpretació que provoqui que els diferents actors puguin prendre decisions que afavoreixin el procés d'aprenentatge i ensenyament. Per això es recomana que els exàmens en línia no superin el 20% del total de la nota de l'assignatura.
Referències:
- Webinar TAC URV: L'avaluació formativa- Possibilitats a través de les eines del Campus Virtual
- Article: Enfocament qualitatiu i quantitatiu de l'avaluació formativa.
- Webinar TAC URV: Claus i estratègies per a l'avaluació en línea.
- WebinarTAC URV: Desmitificant l'avaluació en línia. Rúbriques i eines per a desenvolupar-les