NOU Episodi 9 Presència femenina en les carreres STEAM

Podcast Educació i Tecnologia a la URV  -

Projecte Inspira STEAM ha aconseguit arribar a més de 1100 alumnes gràcies a la col·laboració de més de 100 mentores i mentors.

En el novè episodi del pòdcast "Educació i Tecnologia a la URV", ens endinsem en un tema de gran importància per al futur de la ciència i la tecnologia: la presència femenina en les carreres STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Arts i Matemàtiques). Aquest episodi compta amb la valuosa participació de dues expertes implicades en el projecte Inspira STEAM Tarragona: la Dra. Cristina Urbina i la Dra. Maria Isabel Araque.

Un Diàleg Sobre la Presència Femenina en STEAM

Durant la conversa, la Dra. Urbina i la Dra. Araque van destacar la importància de visibilitzar referents femenins en les disciplines STEAM. Van analitzar com els estereotips de gènere influeixen en la percepció de les carreres científiques i tecnològiques, i com iniciatives com el projecte Inspira STEAM ajuden a desmuntar aquests estereotips. El projecte Inspira STEAM, liderat per la URV a Tarragona, busca inspirar nenes i nens a través de sessions educatives on professionals del món de la ciència i la tecnologia comparteixen les seves experiències.

Les nostres convidades van explicar detalladament els objectius i els èxits del projecte Inspira STEAM. Aquest projecte, promogut per la Universitat de Deusto i implementat a Tarragona per la URV des del curs 2019-20, ha aconseguit arribar a més de 1100 alumnes gràcies a la col·laboració de més de 100 mentores i mentors. Les sessions del projecte aborden temes com la falta de referents femenins en la història de la ciència i els estereotips presents en les professions STEAM.

El Rol Crucial de les Mentores i Mentors

La Dra. Araque va subratllar la importància de tenir referents femenins i mentors en les carreres STEAM, a més de compartir estratègies per implicar més dones en aquestes disciplines,  destacant la necessitat de promoure vocacions científiques i tecnològiques entre les joves. La formació i el suport que ofereix Inspira STEAM a les seves mentores i mentors és clau per a l'èxit del projecte i per fomentar una percepció positiva i inclusiva de les carreres STEAM.

Escolta l'episodi complet a "Educació i Tecnologia a la URV: Episodi 9" i descobreix com la presència femenina en STEAM pot ser un motor per al canvi positiu en el món de la ciència i la tecnologia. També pots trobar més informació sobre el projecte Inspira STEAM a la seva web oficial.

Subscriu-te al nostre pòdcast per no perdre't cap episodi i segueix-nos a les nostres xarxes socials per a les últimes actualitzacions!